Eten & Drinken

Boek review: Hummus

Dippen is hip én ook heel erg lekker! Met dit nieuwe boek, genaamd Hummus, heb jij inspiratie genoeg om jezelf (en anderen) iedere keer opnieuw weer te verrassen met een hartige of zoete, maar altijd gezonde spread of dip. Wij checkten het boek en hier lees je de review.

Vormgeving

Het boek 'Hummus' is nummer 13 uit de Supergroen-serie van Becht. Het is een mooi vormgegeven boek met een harde, strakke vormgeving. Wanneer je het boek openslaat zie je een overload aan recepten, prachtig en overzichtelijk vormgegeven. Bij ieder recept zie je aan de linkerkant de ingredienten, wat er overigens niet veel zijn, inclusief een foto. De foto van de ingredienten is een leuke toevoeging. Het is in één oogopslag duidelijk wat je nodig hebt voor het recept en je krijgt direct zin om aan de slag te gaan. De rechter pagina laat je zien hoe het eindresultaat er uiteindelijk uit zal gaan zien en daaronder staat een korte, maar duidelijke handleiding.

Welke recepten kan ik erin vinden?

In het boek vind je een 67 recepten, maar ondanks dat de titel van het boek 'Hummus' is, staan er lang niet alleen hummus recepten in! Dit is best verwarrend. Zo staan er o.a. basisrecepten in om mayonaise, pesto of sambal zelf te maken, hartige en zoete spreads en dips, zoals kokos-aioli spread (hier ben ik héél nieuwsgierig naar), guacamole en bijvoorbeeld watermeloensalsa. Daarnaast vind je ook recepten om zelfgemaakte pindakaas en chocolade-hazelnootpasta te maken. En tot slot nog recepten om je eigen brood, scones of wafels te maken.

Conclusie

Het boek is dus eigenlijk veel en veel uitgebreider dan de titel doet vermoeden. Wij willen dit boek graag in onze keukenkast planten, want dit is altijd handig om in huis te hebben. Met een paar ingredienten heb je al een lekkere verrassende saus op tafel en er staan een heleboel leuke en aparte recepten in. Wij konden het niet laten om er ook eentje met jullie te delen; die van de 'Hummus met pindakaas'. Lekker Hollands en tóch hummus. Hier bekijk je het recept.

Benieuwd geworden? Het boek 'Hummus 67 recepten voor hummus spreads en dips' uit de Super Groen serie van de uitgever Becht is te koop voor € 12,95.

Gewoon het leukste blad van Nederland