Uitjes & Reizen

6x de grappigste vakantieblunders

De zomervakantie staat voor veel Nederlanders weer voor de deur of is al begonnen. Het onderwerp vakantie is dus ook hot topic. Hoe mooi iemands vakantie is geweest, is natuurlijk leuk om te horen, maar de vakantieblunders zijn stiekem misschien nog wel leuker. Wij verzamelden de grappigste voor jullie!

Jan, 29 jaar. Op vakantie in Spanje zat ik me al een tijdje te ergeren aan een verschrikkelijk irritante Franse vrouw aan het tafeltje naast mij, toen ik mijn irritaties uitte naar mijn vriendin en hardop zei ‘Wat een verschrikkelijk mens, zo hard praten en dat met die irritante schelle stem’. Mijn vriendin haakte hierop in en samen hadden we het hier nog even over. Toen we hadden afgerekend en het terras verlieten zei de ‘irritante vrouw’ ons vriendelijk gedag in het Nederlands. Wat bleek nou; ze was niet Frans, maar Belgisch. Oeps...

Anouk, 23 jaar. Vorig jaar ging ik samen met mijn zus (17) op vakantie naar Andalusië. Twee weken heerlijk genieten van het Spaanse zonnetje en cultuur. We hadden een eigen appartement met gratis huurauto. Ideaal! M’n vader bracht ons naar Schiphol. Eenmaal daar aangekomen kwam ik er achter dat mijn rijbewijs nog thuis lag. Tijd om hem op te halen hadden we niet meer. Gelukkig konden m’n ouders het met de post naar Spanje sturen. Na 11 dagen kwam hij pas aan, dus alleen de laatste dagen hebben we in de huurauto rondgereden!

Anoniem, 33 jaar. Een paar jaar geleden gingen we op vakantie naar Spanje. We zaten in een mooi en groot hotel. De eerste ochtend ging ik samen met mijn vriendinnen ontbijten. Lekker een eitje, croissantje, aardbeien en een heerlijk geroosterd broodje. Tenminste… Toen ik mijn broodje probeerde te roosteren kwam deze vast te zitten in de rooster. Voordat ik het door had, begon de boel al te roken en ging het brandalarm af. De rest van de vakantie wist het hele hotel wie ik was…

Yasmine – 46 jaar. Een jaar of 20 geleden ging ik voor het eerst met mijn nieuwe liefde op vakantie. Spannend dat ik dat vond! Twee weken van tevoren begon ik al met inpakken, alles verzamelen… Je kent het vast. Toen ik met mijn vriend op Schiphol stond en mijn paspoort moest laten zien kwam ik erachter dat ik het paspoort van mijn zus had meegenomen. Stond ik daar met een heel rood hoofd, durfde niets te zeggen. De luchthaven-medewerker denk ik ook niet, want ik mocht toch het vliegtuig in. Helaas had een van de Griekse luchthaven-medewerkers het op de terugweg het wel door. Vlucht gemist, vriend pissig dat ik niet eerder iets had gezegd… Gelukkig zijn we (na veel gedoe) nog wel thuis gekomen en is mijn vriend inmiddels al 18 jaar mijn man!

Chris, 37 jaar. Samen met ons gezin gingen we op zomervakantie naar Frankrijk. Met de twee jongste kids; Sara (6) en Tim (12) ging ik elke dag boodschappen doen in een plaatselijke supermarkt. Terwijl ik brood aan het halen was, hoorde ik Sara ineens heel hard gieren. ‘PAPAAA, volgens Tim verkopen zie hier kattengif!!!’ Sara en Tim waren ondertussen de hele winkel op stelten aan het zetten, want dit vonden ze té zielig. Wat bleek? Tim had een blikje ‘catpoison’ gezien.  Toen ik vertelde dat dit in poisson in het Nederlands vis betekende, keken ze elkaar even verbaasd aan en begonnen ze te lachen. De rest van de winkel keek mij inmiddels vreemd aan, Sarah en Tim hadden flink de aandacht getrokken.

Gewoon het leukste blad van Nederland