Stewardessen TUI: 'Mensen bedanken je of steken je een hart onder de riem'
Delen

Stewardessen TUI: ‘Mensen bedanken je of steken je een hart onder de riem’

Wereldwijd proberen Nederland zo snel mogelijk terug te keren naar hun thuisland. Nu het coronavirus al meer om zich heengrijpt sluiten luchtruimen en wordt het al moeilijker om huiswaarts te keren. De stewardessen van TUI staan voor een heftige klus.

Reisorganisatie TUI houdt een reisblog bij. In één van die blogs vertellen Zoë en Guillaume uit België en Demi uit Nederland hoe het is om zoveel mensen terug naar Nederland te vliegen. Ze zijn beiden werkzaam als cabine attendants bij TUI fly.

“Bizar”, beamen Zoë en Guillaume tegelijk. “Op het moment dat de passagiers aan boord komen, besef je maar al te goed dat dit niet zomaar een gewone vlucht is. Mensen bedanken je, steken je een hart onder de riem of tonen hun sympathie dat we nog steeds vliegen en hierdoor ook onze gezondheid riskeren. Maar het gekke is tegelijkertijd, dat zodra de wielen van de grond loskomen en je boven het wolkendek hangt, de zon er nog altijd even mooi schijnt. Je bent even weg van alle sociale media, nieuwsberichten en onrust die zich op de grond bevindt. Je zou het dan bijna ‘another day at the job’ kunnen noemen. Bijna..”

Het is een heftige klus voor de stewardessen, maar toch doen ze er alles aan om iedereen weer veilig thuis te brengen. En daar hebben wij respect voor.

Je leest de hele blog hier!

Bron: TUI fly

Delen