Witte rook
Heel Nederland heeft gisteren kunnen zien dat er een nieuwe paus is gekozen (witte rook dus) en dat vond Kamado Joe een geschikt moment om hun nieuwste campagne te starten. In samenwerking met creatief bureau Fightclub ontwikkelde Kamado Joe een campagne die laat zien: witte rook betekent niet alleen een nieuwe paus, maar ook dat het tijd is om de BBQ aan te steken.
Ralph Dijk, General Manager International, Middleby Outdoor vertelt in een persbericht: ‘De afgelopen jaren heeft Kamado Joe, onderdeel van Middleby Outdoor, wereldwijd een indrukwekkende groei doorgemaakt. Na een periode van merkopbouw zijn we nu klaar voor de volgende stap: het vergroten van merkvoorkeur bij consumenten. Deze unieke inhaker is precies wat we nodig hadden om op een originele manier de start van het BBQ-seizoen te vieren.’
Maximale aandacht
Een paar minuten nadat de witte rook te zien was en net nadat de paus gekozen was, was de boodschap al zichtbaar op digitale schermen in grote steden in Nederland, in hartje Londen en via meerdere online kanalen. Kamado Joe weet op deze manier direct aandacht te genereren. Hoe slim is dat?
Spectaculaire show
In Amsterdam en Rotterdam rijden er Qcars met digitale schermen rond die de boodschap verder tot leven brengen. Op het scherm stijgt witte rook uit op de Kamado Joe en uit de installatie komt dan ook daadwerkelijk rook. Dit zorgt voor veel nieuwsgierigheid bij voorbijgangers. Wij vinden het in ieder geval fantastisch bedacht. Wát een geniale reclame!
Over Kamado Joe
Kamado Joe is een premium BBQ-merk dat bekendstaat om zijn innovatieve ontwerpen, hoogwaardige materialen en compromisloze prestaties. Sinds de oprichting in 2009 heeft Kamado Joe wereldwijd een trouwe community van grill-liefhebbers opgebouwd. Met zijn iconische rode keramische grills en slimme features zoals het Divide & Conquer-kooksysteem en het revolutionaire SlōRoller-systeem biedt Kamado Joe alles voor wie BBQ’en serieus neemt. Kamado Joe staat voor vuur, vakmanschap en veelzijdigheid.