100%NL Magazine Stichting ALS
Delen

Doorbraak tegen ziekte ALS komt steeds dichterbij, maar: ‘We zijn er nog niet’

ALS, het blijft één van de ziektes waar vele Nederlanders dagelijks te maken hebben. Door middel van een prachtige maar tegelijkertijd confronterende campagne hoopt Stichting ALS Nederland meer donaties binnen te halen, om toekomstige patiënten een kans te geven.

Stichting ALS Nederland

Stichting ALS Nederland financiert wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak van de spierziekte, maar ook onderzoek naar een mogelijk medicijn. Behalve het financieren van onderzoek, financieren ze ook projecten voor een betere kwaliteit van zorg en leven voor de patiënten en hun naasten. Momenteel is er nog geen medicijn tegen ALS, maar door recente technologische ontwikkelingen is een doorbraak binnen handbereik. Helaas missen artsen één ding dat juist zo hard nodig is voor dit onderzoek: geld. Gelukkig worden veel mensen zich steeds meer bewust van de ernstige ziekte en wordt er steeds meer geld gedoneerd.

Donaties & Serious Request

In de afgelopen jaren zijn we steeds meer te weten gekomen over de ziekte. Dit is mede te danken aan onderzoek van artsen. Dit onderzoek kan worden uitgevoerd dankzij alle donaties die de organisatie ontvangt. Zo heeft Stichting ALS Nederland laatst maar liefst €7.502.981,- mogen ontvangen dankzij de actie van 3FM Serious Request. Dit is een actie die jaarlijks wordt uitgevoerd waarbij ieder jaar een ander goed doel in de schijnwerpers staat. Tijdens de actie sluiten drie Radio 3FM dj’s zich een week lang in december op in het glazen huis. Het doel hiervan? Zo veel mogelijk geld ophalen voor het goede doel.

Nieuwe campagne

‘Alle opbrengsten zijn natuurlijk heel erg welkom, maar we weten ook dat we er nog niet zijn’, laat Frederique Kram weten, marketing manager bij Stichting ALS Nederland. ‘Dit is de vierde campagne die we in ruim 10 jaar tijd uitvoeren. De campagne draait om de (nog) levende patiënten.’, aldus Frederique. Ingur Zijlstra, die in 2021 werd gediagnostiseerd met ALS vertelt over zijn motivatie om deel te nemen aan de campagne: ‘Ik vind het niet spannend om op billboards en tv-commercials te staan. Voor mij is het belangrijkste dat er een medicijn komt. Ik wil er alles aan doen er om onderdeel van te zijn dat ALS stopt.’

Wij weten zeker dat Stichting ALS Nederland veel mensen zal raken met deze prachtige campagne. Wil jij onderdeel uitmaken van de strijd tegen ALS? Doneer dan hier.

100%NL Magazine Stichting ALS

Delen