In de nieuwste &C vertelt Marieke in haar column dat ze, voordat ze Sander ontmoette, al een hele lange tijd geen relatie had gehad. “Na dertien en een half jaar moest er een flinke muur worden afgebroken. Het kost tijd om erop te vertrouwen dat er geen ‘Ik vind je heel leuk, maar…’ komt. Het gaat stap voor stap, maar nu heb ik de leukste, liefste en lekkerste vriend.”
Eind vorig jaar liet Marieke nog weten in JAN dat ze iemand mist in haar leven. “Wat een man zou kunnen toevoegen aan mijn leven, is liefde. Een arm om elkaar heen, naar elkaar luisteren, elkaar advies geven. Een man die zegt: ik zie je elke dag vermoeider thuiskomen, moeten we het er niet even over hebben. Gaat het wel goed? Dat mis ik.”