BN'ers

Olcay onderdeel bijzondere campagne Barbie (+ WIN)

Barbie vindt het belangrijk om een inspiratiebron te zijn voor meisjes. Zij willen met hun nieuwe campagne daarom laten zien dat je alles kunt worden wat je wilt; van astronaut tot topsporter of chef-kok. In opdracht van Mattel deed PanelWizard onderzoek onder 1000 vrouwen en meisjes in Nederland naar het belang van hun rolmodellen. Ook Olcay Gulsen is onderdeel van deze campagne.

In het onderzoek kwam naar voren dat bijna 80% van de meisjes in Nederland een rolmodel heeft, maar dat dit percentage bij de volwassen vrouwen een stuk lager ligt (23%). Zelfvertrouwen is hetgeen wat vrouwen het meest in elkaar bewonderen. Daarop volgt doorzettingsvermogen en sociale capaciteiten. Bijna de helft zou een goed gevoel over zichzelf krijgen als ze wist dat ze voor iemand anders een rolmodel is, maar toch heeft maar slechts 27% verteld tegen haar rolmodel dat ze haar bewondert. De ambitie om elkaar meer te bewonderen is er echter wel, want 80% vindt dat vrouwen elkaar onderling vaker complimenten moeten geven. Voor 68% van de meisjes helpt haar rolmodel om zich voor te stellen wat ze allemaal kan bereiken.

Olcay

Olcay Gulsen heeft een fantastische carrière als o.a. onderneemster en tv presentatrice, maar vertelt dat dit voor haar vroeger niet zo vanzelfsprekend was: "Wij hadden het vroeger thuis niet breed. Het was niet vanzelfsprekend dat ik een carrière zou hebben. Wat hielp, was dat ik het me wel kon vóórstellen. Ik zag bij andere vrouwen dat het kon. Volgens mij is dat wat een rolmodel belangrijk maakt, via hen zien we dat je alles kunt bereiken als je maar je zinnen erop zet."

In het teken van deze campagne zijn er 14 nieuwe 'sheroes'-Barbie-poppen geïntroduceerd, waar verschillende inspirerende vrouwen model voor hebben gestaan.

Doe mee & WIN!

Wil jij kans maken op één van de poppen uit de Barbie beroepencollectie? Ga dan snel naar de Facebookpagina van 100%NL Magazine, laat ons weten wie jouw rolmodel is, of die van jouw dochter, en maak kans!



Dit artikel is geschreven in samenwerking met Mattel.
Gewoon het leukste blad van Nederland