Intens gemis
Quinty Trustfull en Loretta Schrijver waren meer dan alleen collega’s bij Koffietijd. De twee bouwden een hechte vriendschap op, die na het einde van het programma alleen maar sterker werd.
‘Ze was degene die ik om advies vroeg’, vertelt Quinty in gesprek met VROUW.
Toen Loretta ziek werd, stond Quinty samen met een kleine kring vrienden altijd voor haar klaar. ‘Ik ging mee naar ziekenhuisbezoeken, kookte voor haar, eigenlijk alles wat je als goede vrienden voor elkaar doet’, vertelt ze. ‘Het was voor mij heel waardevol dat ik er voor haar kon zijn.’
Met veel warmte en bewondering kijkt Quinty terug op haar dierbare vriendin. ‘Een hele wijze vrouw. Ze had geen vooroordelen. Niemand was gek of raar. Dat vond ik zo’n mooie eigenschap, dus dat is wel iets wat ik van haar meeneem.’
Die levensles is niet het enige dat Quinty heeft meegenomen uit de verliezen die ze de afgelopen jaren heeft meegemaakt. Door het overlijden van Loretta, maar ook door het verlies van haar moeder en andere dierbaren, is ze anders naar het leven gaan kijken. ‘Ik heb daardoor geleerd hoe betrekkelijk alles is’, zegt ze. ‘Ik ben niet angstig, maar leef wel bewuster en gezonder. Ik sport veel, drink nauwelijks alcohol. Ik probeer zo goed mogelijk voor mijn lichaam te zorgen. Ik ben alleen maar dankbaar dat ik elk jaar ouder mag worden.’
Wat een bijzondere vriendschap was dat. En wat wordt Loretta nog altijd gemist…
Quinty Trustfull
Ze was jaren lang een van de gezichten van Koffietijd: Quinty Trustfull. Dit werk deed zij met ongelooflijk veel plezier en dat komt niet alleen omdat zij het leuk vond om te presenteren, maar vooral door de collega’s die er werkten. Denk aan collega Loretta Schrijver, die naast een collega ook haar beste vriendin werd. De twee hadden het zowel op werk als buiten het werk om zo leuk en gezellig samen.
Vorig jaar bereikte ons het verschrikkelijke nieuws dat Loretta op 68-jarige leeftijd is overleden aan de gevolgen van kanker. Dit was voor heel Nederland, maar in het bijzonder voor Quinty, een hele harde klap…