Zó kom je van dat vervelende hongergevoel af tijdens het diëten!

Zó kom je van dat vervelende hongergevoel af tijdens het diëten!

Houd jij nog steeds je goede voornemens vol wat betreft diëten? Goed bezig jij! Misschien heb je nu alleen nog vaak last van een vervelend hongergevoel. Benieuwd hoe je ervan af komt? Wij zochten het voor je uit!

Tip 1: Eet niet te weinig

Mensen die willen afvallen, gaan automatisch minder eten. Maar dat is nergens voor nodig! Het is juist de bedoeling dat je gezonder eet, maar wel dezelfde hoeveelheid blijft eten. Anders krijg je heel snel honger en ben je eerder geneigd om ‘slecht’ te gaan snacken.

Tip 2: Steviger ontbijt

Hetzelfde probleem. Als je weinig tot niks eet ’s ochtends grijp je al sneller naar dat ongezonde tussendoortje voordat de lunchpauze is begonnen. Ontbijt met havermout of een grote kom yoghurt met fruit. Hierdoor zal het hongergevoel langer uitblijven!

Tip 3: Drink meer water

Naast dat je van water drinken een voller gevoel krijgt, heeft water drinken nog veel meer voordelen. Het is goed voor je huid, je stofwisseling en voor nog veel meer dingen! Blijf dus veel water drinken. 😉

Tip 4: Eet minder suikerrijke voeding

Als je veel suiker eet, kun je last krijgen van onbedwingbare trek. Dit heeft te maken met je suikerpieken en dalen. Je denkt als het ware de hele dag aan eten. Laat die suiker dus liever staan!

Bron: Flaironline | Beeld: iStock